INFORMATIE

De Stichting Ateliers Zwolle (SAZ), vanaf begin 1990 werkzaam, heeft als doel:
het verhuren van ateliers aan, in Zwolle woonachtige, beroepsmatig werkende kunstenaars
het verwerven van atelierruimten ten behoeve van de verhuur van ateliers
het beheren van atelierruimten
het bevorderen van het culturele klimaat in de gemeente Zwolle in het algemeen

Voor het uitvoeren van haar taken ontvangt SAZ een substantiële en structurele subsidie van de gemeente Zwolle. De huurprijzen worden bepaald op basis van de gehuurde vierkante meters.

De komende tijd wil SAZ ook invulling geven aan de doelstelling ‘het bevorderen van het cultureel klimaat in de gemeente Zwolle in het algemeen’. Gedacht wordt onder meer aan:
het zoeken naar samenwerking met verwante organisaties, zoals CO, Carex, Doas en Blauwdruck
het bieden van faciliteiten aan startende kunstenaars,
het vergroten van de zichtbaarheid van de (professionele) kunstenaars in Zwolle door o.a. exposities en open dagen

OPROEP

NIEUWE BESTUURSLEDEN SAZ!

Stichting Ateliers Zwolle is dringend op zoek naar nieuwe bestuursleden. Op korte termijn zijn wij op zoek naar een penningmeester en een voorzitter. Ook voor de secretarisfunctie worden kandidaten gezocht.

Van de bestuursleden worden de volgende kwaliteiten verwacht:
• affiniteit met de beeldende kunst, zowel inhoudelijk als beleidsmatig;
• goede contactuele eigenschappen;
• inzicht in maatschappelijke en bestuurlijke processen;
• enige kennis van bouwkundige zaken strekt tot aanbeveling.

Het bestuur vergadert 6 a 7 keer per jaar. Daarnaast overlegt het bestuur regelmatig met de gemeente, zowel bestuurlijk als ambtelijk, en met culturele organisaties. Bovendien heeft elk bestuurslid één of meer ateliers als speciaal aandachtsgebied onder zijn/haar hoede. Voor het bijwonen van vergaderingen ontvangt het bestuurslid vacatiegeld. Onkosten worden vergoed.

Indien je belangstelling hebt voor een van de bestuursfuncties of meer informatie hierover wil dan kun je contact opnemen via: saz@stichtingatelierszwolle.nl

BESTUUR

Voorzitter: Wilco van der Kolk
tel. 038 – 4661015
Speciale aandachtsvelden: nieuwe initiatieven, beleid, contacten en algemene zaken, gebouwen en onderhoud

Secretaris: Henk Laarakkers
tel. 038 – 4772257
Speciale aandachtsvelden: nieuwe initiatieven, beleid, contacten en algemene zaken

Penningmeester: Vacant
Speciale aandachtsvelden:  contact met accountant en gemeente inzake verslaglegging, aanvraag subsidie en verantwoording, opstellen begroting en jaarverslag

Algemeen bestuurslid: Anne Kreiter
tel. 038 – 4224645
Speciale aandachtsvelden: huurderszaken, leegstand, wachtlijst en aanmeldingen

Algemeen bestuurslid: Marcel Goossen
tel. 06 – 38213754
Speciale aandachtsvelden: wachtlijst, huurovereenkomsten

Algemeen bestuurslid: Eelke de Jong
Speciale aandachtsvelden: juridische zaken

INFORMATIE

De Stichting Ateliers Zwolle (SAZ), vanaf begin 1990 werkzaam, heeft als doel:
het verhuren van ateliers aan, in Zwolle woonachtige, beroepsmatig werkende kunstenaars
het verwerven van atelierruimten ten behoeve van de verhuur van ateliers
het beheren van atelierruimten
het bevorderen van het culturele klimaat in de gemeente Zwolle in het algemeen

Voor het uitvoeren van haar taken ontvangt SAZ een substantiële en structurele subsidie van de gemeente Zwolle. De huurprijzen worden bepaald op basis van de gehuurde vierkante meters.

De komende tijd wil SAZ ook invulling geven aan de doelstelling ‘het bevorderen van het cultureel klimaat in de gemeente Zwolle in het algemeen’. Gedacht wordt onder meer aan:
het zoeken naar samenwerking met verwante organisaties, zoals CO, Carex, Doas en Blauwdruck
het bieden van faciliteiten aan startende kunstenaars,
het vergroten van de zichtbaarheid van de (professionele) kunstenaars in Zwolle door o.a. exposities en open dagen

BESTUUR

Voorzitter: Wilco van der Kolk
tel. 038 – 4661015
Speciale aandachtsvelden: nieuwe initiatieven, beleid, contacten en algemene zaken, gebouwen en onderhoud

Secretaris: Henk Laarakkers
tel. 038 – 4772257
Speciale aandachtsvelden: nieuwe initiatieven, beleid, contacten en algemene zaken

Penningmeester: Vacant
Speciale aandachtsvelden:  contact met accountant en gemeente inzake verslaglegging, aanvraag subsidie en verantwoording, opstellen begroting en jaarverslag

Algemeen bestuurslid: Anne Kreiter
tel. 038 – 4224645
Speciale aandachtsvelden: huurderszaken, leegstand, wachtlijst en aanmeldingen

Algemeen bestuurslid: Marcel Goossen
tel. 06 – 38213754
Speciale aandachtsvelden: wachtlijst, huurovereenkomsten

Algemeen bestuurslid: Eelke de Jong
Speciale aandachtsvelden: juridische zaken


@