EMMANUELSHUIZEN

Praubstraat 21 – 23
8011 PN Zwolle

Beheerders: Aleks Deurloo en Sigrid Spier

In 2016 was het 50 jaar geleden dat de monumentale Emmanuelshuizen (1639) een bestemming kreeg als woon- en werkruimte voor kunstenaars. Voor die tijd deed het pand dienst als een opvanghuis voor bejaarde vrouwen. Inmiddels mag er niet meer gewoond worden, maar alleen gewerkt. In sommige ateliers zijn nog wandschilderingen aanwezig, in andere ruimtes dient de oude bedstee als kast. De geschiedenis van dit pand – met alle verhalen, kleine gangetjes, trappen en ‘verborgen’ kelders – maken het een unieke en inspirerende plek voor kunstenaars om te werken.

Praubstraat 21 – 23
8011 PN Zwolle

Beheerders: Aleks Deurloo en Sigrid Spier

Lars van Wieren
kunstschilder

larsvanwieren.nl
wierenvanlars@gmail.com

Worcflow / Jarno Kraayvanger
foto’s en video’s voor marketing-communicatiedoeleinden

Worcflow maakt beelden voor de maakindustrie, technische bedrijven, overheden, en zakelijke dienstverlening. Jarno’s werk laat een breed scala aan stijlen zien, waarin hij het moment realistisch weet vast te leggen. Ongeforceerd, realistisch en met gevoel voor styling en commerciële inslag. Jarno’s kracht is zijn creativiteit om mensen, de maatschappij en het leven pakkend in beeld te brengen.

worcflow.nl
office@worcflow.nl

Sigrid Spier
ontwerper, illustrator, (boek)binder

Veel van Sigrid haar werk is opgebouwd uit verschillende lagen: papierlagen, inktlagen, digitale lagen. Ze zoekt naar evenwicht en balans in materiaal, vorm, tekst en kleur en is veel bezig met het neerzetten van sferen.

sigridspier.nl
info@sigridspier.nl

Ontwerpstation | Mirjam Schaaf
grafisch ontwerp

Vanuit haar Ontwerpstation helpt Mirjam mensen hun verhalen zichtbaar te maken. On- en offline oplossingen op maat die complexe informatie helder maken en/of producten en diensten versterken. Mirjam geeft advies, ontwikkelt creatieve strategie en concepten en maakt ontwerpen die prikkelen en verhalen impact geven. Ook experimenteert ze graag met ambachtelijke technieken als zeefdruk, stempels, wrijfletters, markers en tape. Al dan niet i.c.m. nieuwe technieken.

ontwerpstation.nl/
mir@ontwerpstation.nl

Anselm Oettel
animator

Anselm is een 2D animator die naast animaties in opdracht ook aan zijn volgende korte animatiefilm werkt.

anselm.oettel@web.de

Charlotte Jansen
beeldend kunstenaar

Aleks Deurloo
tekenaar

Aleks is tekenaar. Hij houdt van een beetje vieze kleuren en van een opgeruimd atelier. Hij tekent met oliekrijt, acrylverf, oostindische inkt, (kleur)potloden, stiften en balpennen. Meestal op papier. Hij krijgt inspiratie en zin om dingen te maken van wansmaak, (film-)clichés, natuur, (pseudo-)wetenschap en organische, architecturale of fantastische creaties.

alektronics.nl
mail@alektronics.nl

Micha Huigen
illustrator

Micha is een illustrator met een unieke, maar eigentijdse beeldtaal. Hij creëert sferische beelden waar de toeschouwer in kan verdwalen en een eigen werkelijkheid omheen kan bouwen. Vaak met een klein beetje poëzie en surrealisme erin verwerkt.

michahuigen.com
info@michahuigen.com

Tali Farchi – van der Wouden
schilderijen, monoprints, multidisciplinaire voorstellingen

Tali probeert elke dag te schilderen in haar studio of buiten op locatie. Er is een constante dialoog tussen haar penseelstreken, de verf en het onderwerp. Naast landschappen en natuur schildert Tali ook met live muzikanten, theater en beweging. Vormen, lijnen, kleur, licht en donker die ze ziet in de muziek en de muzikanten geven haar werk een extra dimensie.

talifarchi.com
instagram I facebook

Marjolein Verbruggen
illustrator

Haar illustraties maakt Marjolein het liefst door middel van linoleumsneden of pen en inkt en soms een beetje verf. Mensen en dieren spelen vaak de hoofdrol in haar werk. Hun gedrag, relaties en eigenaardigheden blijven Marjolein altijd fascineren.

marjoleinverbruggen.com
illustratie@marjoleinverbruggen.com

Natalie Emmens
kunstenaar

Als kunstenaar houdt Natalie zich bezig met diverse ambachten. Ze werkt heel intuïtief, vanuit haar gevoel. Ze maakt Wolwezens door wol met een viltnaald te vervilten en soms gebruikt ze ook de natvilt techniek of een combinatie van beide. Daardoor kan ze allemaal sculpturen maken. Daarnaast snijdt Natalie met messen van hout lepels of kommetjes.

wolwezens.net

petje.af/natalieemmens
natalieemmens@hotmail.com

Tiemen Voorhorst
kunstenaar

Tiemen is kunstenaar, maker van (zelf)portretten. Daarnaast is hij docent tekenen/schilderen.

mail@tiemenvoorhorst.nl

Emmy Bergsma
drawing artist

De botanische natuur vormt in de tekeningen van Emmy Bergsma al jaren een bron van inspiratie. Ze gebruikt voor haar tekeningen plekken in de natuur, die voor haar van betekenis zijn, en gebruikt ze als toegang naar de psyche, herinneringen, reflectie op het leven. Haar observerend vermogen én haar gevoel voor het mystieke, maken haar werk een parallel universum waar je eindeloos in rond kunt dwalen.

emmybergsma.nl

instagram I facebook
mail@emmybergsma.nl

Jan Paul de Bondt
muziek, theater en verhalende podcasts

janpauldebondt@gmail.com

Kirsten Offringa
illustrator

Kirsten is illustrator en beeldend docent. Ze maakt veel tekeningen in opdracht waarbij dieren vaak een hoofdrol spelen. Als ze vrij werk maakt gebruikt ze ook graag haar drukpers en komen thema’s uit de natuur steeds op een andere manier weer terug.

kirstenoffringa.nl
info@kirstenoffringa.nl

Erica Hyatt
schilder

Erica wil de mens die ze vastlegt begrijpen; haar schilderijen zijn een zoektocht naar de psychologie van de geportretteerde. Deze wordt vervolgens met veel liefde uitgebeeld. Haar werk is een ontdekkingstocht naar haarzelf en de mens en zijn omgeving; is vaak autobiografisch en daardoor avontuurlijk en sprankelend.
Erica haar gevoel voor toon en kleur, losse toets en vaak afwijkende vorm van het paneel zijn karakteristiek voor haar werk.

ericahyatt.com
artedelea.nl