KAMPERPOORTSCHOOL

Veemarkt 37
8011 AJ Zwolle

De aan de rand van de woonwijk Kamperpoort gelegen, voormalige openbare lagere school, de Elbertsschool, werd gebouwd in 1930. Het ontwerp was van de bekende stadsarchitect L. Krook die het gebouw een sober expressionistische stijl gaf. Op dit moment is het gebouw niet meer in gebruik als school, maar – naast de twee ateliers die Stichting Ateliers Zwolle beheert – de thuisbasis van het team archeologie van de gemeente Zwolle. Ook zijn er enkele verenigingen in gehuisvest.

Veemarkt 37
8011 AJ Zwolle